sobota, 9 lutego 2013

Na głębokie wody

Dotychczas kręciłem się wokół mojej dzielnicy - Michałkowic. W końcu tutaj się urodziłem i mieszkam, chcąc nie chcąc to ta dzielnica jest mi szczególnie bliska. Jak jednak obiecałem w pierwszym moim poście, nadszedł czas na odwiedzenie pozostałych dzielnic Siemianowic Śląskich.

Od czasu do czasu dobrze jest odstawić naszą szarą codzienność i przenieść się do Siemianowic Śląskich, ale w czasach międzywojennych. Ułatwią to zaprezentowane poniżej zdjęcia, wykonane w 1935 roku. Prawie wszystkie zdjęcia są opatrzone autentycznymi opisami z oryginalną pisownią okresu międzywojennego. Zdjęcia są na tyle cenne, że jakiekolwiek dodatkowe opisy i komentarze z mojej strony byłyby nie na miejscu. Wszystkie zdjęcia przedstawiają Siemianowice, jednak muszę przyznać, że sam nie mogę zlokalizować niektórych miejsc widocznych na fotografiach. W końcu przez ponad 70 lat miasto całkowicie się zmieniło, a cała przyjemność polega na ciągłym odkrywaniu miejsc niby nam bliskich, a jednak nieznanych.

Ponieważ zdjęć jest około 120 i umieszczenie ich w jednym poście mogłoby znużyć odwiedzających bloga, postanowiłem najpierw zaprezentować zdjęcia siemianowickiej architektury. W przyszłości zaprezentuję pozostałe zdjęcia, prezentujące kopalnie, huty i inne zakłady pracy.

Zapraszam.

Zdjęcia pochodzą z prywatnej kolekcji nieżyjącego kolegi J. Woźniaka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz