niedziela, 4 marca 2012

Perła w śmietniku

Może nie tak dosłownie, ale dla mnie to prawie "biały kruk". Znaleziona w śmietniku kaseta z filmem przeleżała w szufladzie kilkanaście lat. Czas mknie nieubłaganie, a pamięć jest coraz bardziej ulotna, nie mamy na to wpływu. W tym roku mija 80-ta rocznica uzyskania przez Siemianowice Śląskie praw miejskich. Film, który chciałbym przypomnieć, powstał w 1992 roku z okazji 60-lecia nadania praw miejskich naszemu miastu. Aż prosi się, by upamiętnić przypadającą w tym roku 80-tą rocznice i zachować dla przyszłych pokoleń okolicznościowy dokument filmowy. Mielibyśmy wspaniałą okazje do porównania tych minionych 20-tu lat ze współczesnością. Tym wszystkim, którzy związali swój los lub los ich związał z Siemianowicami Śląskimi, należy się chwila refleksji nad czasem minionym, nad minionymi wydarzeniami, miejscami i ludźmi widocznymi na filmie, tymi którzy wydorośleli i tymi co już odeszli. Nie chciałbym robić dłuższych wywodów, zapraszam na film.

3 komentarze:

  1. Zapuszczając ten film wiedziałem, że spotkam tam kogoś znajomego. Nie przypuszczałem, że będę to ja :) część 4, 3:05 - dziecko w wózku to ja z rodziną!

    OdpowiedzUsuń
  2. Niby tylko 20 lat, a ile się zmieniło! Bardzo ciekawy film! No i oczywiście bracia Skrzek - najlepsza promocja naszego miasta!

    OdpowiedzUsuń
  3. piekny film, az sie lzz w oku zakrecila patrzac na wsyzstkie 4ry czesci

    OdpowiedzUsuń